vrijdag 7 maart 2008

Wat doen we tegen de criminaliteit

Komende zaterdag vergadert de VVD partijraad in Leiden over de bestrijding van criminaliteit. Aanstaande woensdag publiceert de Teldersstichting, het wetenschappelijk bureau van de VVD, een rapport over dit onderwerp. Ter voorbereiding is er ook een notitie met achtergrondinformatie en discussiepunten gemaakt, die ik hieronder publiceer.

Laat ik opgewekt zeggen dat het niet het meest toegankelijke stuk is wat ik over dit onderwerp heb gelezen. Ook de vragen aan het eind zijn nogal gewichtig geschreven. Ik heb er dus maar mijn eigen bewerking op los gelaten. Er volgen tot dinsdag vier blogs, waarin ik kort mijn kijk geef op de kernvragen uit het stuk, gevolgd door mijn versie van de discussievragen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Het lukt mij niet om voortdurend alle reacties te volgen, maar ik laat in ieder geval vrijdagavond weten wat mijn voornaamste conclusies zijn waarmee ik naar Leiden ga. En zondagavond zal ik verslag doen van de partijraad zelf.

Wie onderstaande tekst wat aan de kleine kant vindt, kan met het knopje rechtsboven het documentvenster een veel grotere versie op het scherm krijgen. Er zit in het menu iPaper links ook een mogelijkheid om het bestand af te drukken. Onderaan elk artikel op dit blog kun je op "reacties" klikken om commentaar te geven.

Read this doc on Scribd: Veilige basis voor vrije burgers

Geen opmerkingen: