maandag 2 juni 2008

De ware spirit


Het is de bedoeling dat de VVD op 15 november 2008 een nieuwe beginselverklaring gaat vaststellen. Op 30 juni zal ter voorbereiding daarvan een discussie in de partijraad plaatsvinden. En als voorbereiding daarop plaats ik weer een wat blogs. Er zullen vier lijnen in zitten:
1. heden (gisteren)
2. verleden (morgen)
3. principes doordacht (overmorgen)
4. VVD van nu (vandaag)
In alle lijnen komen meerdere bijdragen, commentaar en gastbijdragen zijn welkom. Waar het werkelijk toe moet leiden weet ik eigenlijk zelf nog niet.

Een discussie over de beginselverklaring heeft voor mij op dit moment niet zo'n hoge prioriteit. Begrijp me goed, ik vind het altijd heerlijk om over liberalisme na te denken en de discussiƫren. Ik ga dus vrolijk meedoen. Maar voor de problemen waar de wereld, Nederland en de VVD mee worstelen lijkt een nieuwe beginselverklaring mij geen oplossing. moeten we met elkaar niet de studeerkamer in, maar de straat op! Het ontbreekt niet aan ideeƫn, maar aan vertrouwen. Dat herstellen we eerder op straat dan in de studeerkamer.|Dat lijkt me de ware spirit (foto)

Geen opmerkingen: